tisdag 24 juni 2008

Rosa rosor




Visst är dom vackra...vi har en väldigt risig häck som nu blommar i dessa fina blommor.

Jag älskar rosor och letar efter fina varianter som inte blir så glesa när de slår ut

som vi ev. kan plantera på framsidan av huset där jag har rivit bort varenda blomma som fanns,
förutom några rosa pioneer.


Idag har det även bakats rabarbersmulmuffins som kommer avnjutas tillsammans med
vaniljsås, sommar sommar sommar...

Ewelina och jag har varit ute och traskat barfota i kylan och plockat lite smultron och jordgubbar...jag tror att vi har världens minsta jordgubbssort för de blir så himla små. När sol och värme kommer såsmåningom ska jag riva bort lite buskar vid våra plantor och sedan ska vi fylla på med flera nya plantor med större "gubbar" till nästa år.

Nu längtar jag efter sol, värme och bad!





Inga kommentarer: