söndag 21 september 2008

Helgen är slut

Nu är det slut på 4 underbara dagar av ledighet. Jag hade ledig dag i torsdags och så fick jag lite bonusledigt i fredagseftermiddag (jobbade endast 3,5 h på morgonen). Dock gick hela fredagen åt att fixa fint till kvällens födelsedagsfirande. Jag älsakr att duka och göra fint så hela dagen gick åt till detta plus att jag fixade lite pajer och städade också. Men när väl kalaset var igång var det så fint som jag vill ha det men sen blir det halvt kaos eftersom jag inte är lika bra på att få till det med fram och undanplockning
av mat och efterrätt.
Tur att mamma och storasyster kan hjälpa till.
Jag brukar ju också servera ibland å då funkar det bra men inte när jag har kalas själv då blir det så utdraget och osmidigt.
Men sen var det slut på kalaset och vi röjde undan och jag bytte lite gardiner vid midnatt. På lördagen hade jag underbar sovmorgon dock var lilltussan väldigt intresserad av att hälsa på mig stup i kvarten MEN jag låg iallafall kvar till klockan 12.
På kvällen var det lite kalas hos kompisar men jag och tussan var bara med en stund och Jonas stannade kvar.
Idag har Jonas haft LÅÅÅÅÅÅNG sovmorgon och tussan och jag har roat oss själv med utelek, mat, fruktstund på trappan i trädgården från egna träden o.s.v.
Nu på kvällen innan det var läggdags för tussan så låg hela familjen och busade och myste i våran säng. Ååå vad det är härligt.
Jag precis vunnit 2 tradera auktioner med nya shabby-grejer som jag ska ha i sovrummet när vi har fixat iordning det. Jag längtar...
Sov gott!

Inga kommentarer: