söndag 28 september 2008

Jobb och fest

I helgen har jag jobbat från fredag morgon till nu ikväll klockan 17:30. Jag har förvisso varit ledig på natten men annars har det mest varit jobb. Lilltussan har troligtvis dragit på sig en ögoninflammation så imorgon blir det nog inget dagis.
Igår kväll hann jag med en middag med fest därefter tillsammans med jobbarkompisarna. De tyckte jag var bra orutinerad att jobba dagen efter, men jag hade inte lust att slösa semesterdagar på det där. Middagen var himla trevlig men sen gick vi till en fest där det var de mest tråkiga människor man kan träffa tror jag. Inte det minsta intresserade av att knyta nya bekantskaper utan de vill själva prata i sina små gäng om hur frisparken var slagen, hur bollen nickades osvosv. JA det var fotbollsnördar.
Så vi drog vidare till en annan fest där det var bättre men inte bra och vid 23-tiden drog vi till statt. Jahopp tänkte jag, jag kommer väl få betala 100:- gå två varv och sedan cykla hem och konstatera att detta INTE är kul. MEN så blev det inte sammanlagt gick jag bara 1 varv för jag stannade på dansgolvet hela kvällen när jag väl hade ställt mig på det. Jag var enda tjejen från jobbet som hängde med ut så man fick ju vackert lov att dansa med grabbarna. Ååå det var faktiskt till en väldig fördel för om nån manlig människa så mycket som tittade åt mitt håll så var det bara att kliva ett steg närmare nån av grabbarna så kom de inte nära. Jag har väldigt mycket fördommar nu eftersom varenda människa inte är ute efter ragg men jag vill ju inte chansa, så är det. Min uppfattning är att man sällan knyter nya bekantskaper på dansgolvet...i baren okej men inte på dansgolvet.
Hursomhelst efter 1 timmes dansande och det var 20 minuter kvar till stängning gav vi upp hoppet om att det skulle komma någon riktigt bra låt. Trotts att det inte var skitkul så var det endå roligt att få dansa lite, glo på folk och hur de uppför sig och få vara ute med jobbet och bara vara mer sig själv. Så faktiskt hade vi nog alla det ganska så kul iallafall.

Inga kommentarer: