onsdag 3 september 2008

Bloggtorka

Ja det är sant det har verkligen varit bloggtorka men det är pga att vår internetleverenatör inte har skött sina kort rätt, så sedan i fredags har vi varit utan internet och telefon, suck. Men igår blev det ordning igen så nu är jag tillbaka.

Nu följer lite bilder från den senaste tiden i familjen:

"Salongen" innan renovering.

"Salongen" och kaminen innan renovering.


Nysprayad kamin, svart och fin + att glaset är avtorkat så man ser elden när den brinner varmt och gott på kvällen.


Salongssoffan fick nu inta sin mer rätta form efter att ha varit en 90 graders hörnsoffa i lägenhet och har nu fått blomma ut i värsta film/sport-alla-ser-tvn-riktigt-bra-soffan.
Å de ursköna tapeterna för 143kr rullen minus 50%. Bättre kan det inte bli och jag är SÅ nöjd!
OBS: Jag har målat allt tak helt själv 2GGGGGGR!
MASSOR av äpplen från trädgården som ska bli äppelmos och lite smakning av en nyfiken tuffsa.

Sand kan ju också smaka GOTTT!

Efter uteaktivitet en stund blir hon riktigt trött (hon är ju faktiskt hemma och är sjuk) och somnar på köksgolvet vid mina fötter när jag fixar potatismos och äppelmos.
SÅ SÖTT!

Igår provade vi vattenfärg för första gången...det slutade i badkaret.
Idag kör vi med kritor...

...som slutar i ett vackert alster.
Detta är enbart tuffsans egna konstverk.
Å dotter och pappa kan sova väldigt gott tillsammans.
Å vad jag älskar dom, mina två hjärtan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, shit! Vilken förvandling av vardagsrummet. Det blev jättefint! Vilken skillnad och vilket tapet fynd. Kul!
(Jag misstänkte nästan att det var nåt fel på datorn;)

Kramis Malin

Hoppas Ewelina kryar på sig!