torsdag 18 september 2008

Dagarna går fort...

Jag vill ha mer tid...dagarna springer ifrån oss.
Idag har jag haft min härliga lediga torsdag så på förmiddagen gick vi till lekparken en stund innan vi mötte upp Linn och Tyra för en promenad. Tuffsan somnade och sov förmidda istället för eftermidda.
Min syster kom hit på eftermiddagen och lekte med tuffsan så att jag kunde städa av lite inför morgondagens firande av Jonas eftersom han fyllde år i tisdags.
Imorgon jobbar jag bara ett par timmar på tidiga morgonen och sedan är jag ledig och får lov att fixa hemma inför kvällen. Jonas har ju pappaledigt så dom ska iväg och köpa pyjamas åt tuffsan.
Det är så härligt när man hämtar tuffsan på dagis hon kommer springande mot en med öppna armar och kastar sig om halsen på oss. Sen ska hon artigt krama eller ta i hand på dom som är kvar när vi går. När vi säger att vi ska gå till dagis så pussar hon i luften och vinkar mot oss...hon vet precis hur det kommer gå till när vi är där pch vi ska lämna henne.
Hon vinkar alltid glatt till mattanten och allra helst står hon i skohallen och provar allas skor och stövlar ihop med N.
Det är så skönt att allt funkar så bra än sålänge och alldeles super att man har dessa härliga torsdagar tillsammans varannan vecka.
Kram och gonatt

Inga kommentarer: