måndag 8 september 2008

Första RIKTIGA dagisdagen

Ja idag var det dags, hela familjen har varit iväg på sina vardags-"aktiviteter". Jag lämnade lilltussan straxt efter 10:30 och som vanligt ville hon inte riktigt gå in från "skohallen" själv så jag bar in henne till hennes hylla där jag sedan hängde upp hennes kläder. Undertiden gick hon iväg en bit från mig och sedan in i hennes favvorum där hon kan leka med lilla köket och all "mat". När jag hade pussat och sagt hejdå så bytte hon rum och gick in i stora lekrummet där hon försåg sig med en dockvagn direkt. Skönt tänkte jag detta kommer nog gå bra.
När Jonas hämtade hade dagen varit bra och lilltussan hade ätit två tårtbitar när de hade kalas. Det kan jag tro att hon tyckte om.
Hon är en riktig gottegris så nu får vi skärpa till oss och bara ge nån liten godsak på helgerna.För glass har hon frågat efter flera gånger
sedan hon kom hem nu ikväll.
Jag cyklade iväg för ett par timmars arbete. Efter jobbet åkte jag ner på stan för att inhandla lite födelsedagspresenter till min systerson Andreas som fyller år på torsdag. Passade även på och titta på möblemagasinet om dom möjligtvis hade en stor plåtburk men icke.
Är det någon som vill bli av med en stor helst kvadratisk plåtburk som det minst måste få plats 2 chipspåsar i?
Gonatt

Inga kommentarer: