torsdag 4 september 2008

Vabba

Jajemen nu har jag fått intyget från försäkringskassan som ska lämnas på dagis för underskrift att lillskrot har varit borta och sjuk i 3 dagar. Det är ju ny lag nu så då ska man ju göra så för att inte kunna fuska till sig så man slipper karensdagen ifall att det vore så att det varit jag som varit sjuk.
Tycker inte det är några större problem med detta hade bara hoppats på att det kunde ha gått ett par dagar innan man var tvungen att vabba...hum undrar om våran skrot kommer vara ett sådant barn som suger i sig varenda bacill och kommer hem och blir sjuk. Jaja barn ska ju ha 8 kraftiga förkylningar de första två åren för att bygga upp sitt imunförsvar?! Har jag hört talas om...men vem som har kommit på det vet jag inte.
Har en jobbarkompis vars son är 4,5år och han har nog inte varit hemma mer än max 5ggr under hans 3 år på dagis fast jag undrar om det ens är så många.
Nu sover tussan och jag ska se "Days of our lives" = världens bästa tvserie (not).

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Julias läkare på BVC sa att det är bra om barn har 7 förskylningar det första året eftersom man då som du sa bygger upp imunförsvaret.
Ärver Julia mina gener så blir hon ett sjukt barn, vi får se.

Kramis Malin