måndag 21 juli 2008

Fönster...

Ja det är bra konstigt...ikväll fick jag äntligen till det så att jag putsade lite fönster. Jag gnodde, gnodde och gnodde, men inte blev det ordentligt rent.
Det har att göra med att det är 3-glasfönster
och all konstig skit sitter tydligen på insidan av det som man inte kan öppna???! Hur nu det kan gå till, går det inte att tvätta där
så borde väl inte skiten kunna ta sig in????!
Men på något vis tror jag endå att förra ägaren har kunnat komma åt och tvätta där för det ser ut som om smutsen är omkring smetad...tråkigt är det iallafall att det inte kan bli riktigt fint.
Självklart vill ju jag köpa en ny balkongdörr direkt men det måste ju finnas pengar till det också för det är ju inte gratis det heller.
Så detta får vi nog ta och fundera på till nästa sommar och se lite hur vi ska prioritera.
Imorgon får jag iallafall lov att fortsätta och putsa fönster så gott det går.
Men jag kan lova att jag är bra sugen och ringa efter fönsterputsaren.
Det ska jag nog kolla upp nån gång vad det kostar.
Gonatt

1 kommentar:

Helena sa...

Halloj!
Jag anlitade fönsterputsare till våra hemska fönster, som måste putsas på 4 sidor och som dessutom går utåt. Det tog dem 3 timmar och 235 kr/timmen + moms att få dem rena för fönsterputsarna och bra blev det också. Jag hade fått hålla på i fjorton dagar. Har man dessutom hushållsnära tjänster för över 1000 kr på ett år så får man dra av 50 % i deklarationen. Då är det nästan inte värt att hålla på att gno själv...

Trevlig kväll!

Kram Helena