tisdag 8 juli 2008

Fullfart...

Ojoj nu gick lilla tösen till sängs för ca 3 timmar sedan
och sedan dess har jag haft fullt upp.
Direkt när jag pussat och stoppat ner henne i sängen for jag ut i uterummet och
slipade bort den sista av "färghelivetet" som satt på "toppskivan" på skänken.
Blev tvungen att måla om den p.g.a att grejerna som stod på fastnade.
När det var klart kvistmålade jag alla kvistar och sedan for jag ner i garaget och drog andra strykningen på de dörrar som jag inte kunde göra tidigare för att de var lite fuktiga + tog bort maskeringstejpen på dem som jag redan målat.
Sen upp igen och gjorde andra kvistlacksmålningen och sedan fick jag lov att diska.
Efter det dammsög jag bort så mycket slipdamm jag kunde hitta i uterummet
(troligtvis kommer jag få dammsuga fler gånger).
Sen plockade jag undan alla prylar samtidigt som jag drog igång datorn.
Letade reda på en internetsida där det fanns en rekomendation om man skulle måla fönsterbrädor, att det kunde vara bättre med lackfärg med lacknafta istället för vatten.
Bra tänkte jag, det var det jag ville höra och sen for jag iväg och målade dit den färgen med lacknafta isället för vatten.
OCH nu håller jag tummarna för att detta kommer ge ett mycket bättre resultat...annars får jag väl lägga små virkade dukar under varje grej som ska stå på skänken "ler".
Kram

Inga kommentarer: