torsdag 24 juli 2008

Mycket har gjorts

Idag började vi dagen precis som igår med lite bokläsande i sängen och sedan intog vi frukost. Vi hoppade i lite kläder och tog bilen till soptippen och kastade massor av gammalt skräp från vårat hyrgarage och sedan for vi till mataffären och storhandlade. Det gick superbra, men man får INTE glömma bort sig och vända ryggen till vagnen för rätt vad det är så står lillskrot upp. En god uppfinning på kundvagnarna skulle vara ett bälte i sittsen tycker jag. Vi träffade Jonas farfar i affären men då blev Ewelina lite blyg och vinkade glatt när vi sa hejdå till honom.
När vi kom hem med alla varor sprang jag först upp och ner flera vänder med det och sedan tog jag barnet, sen fort som sjutton kastade jag in alla varor i kyl och frys så att de inte blir dåliga i värmen. Ewelina hjälpte till efter egen förmåga och hittade tillslut bananen och gick och satte sig i soffan och försökte öppna den. Det gick ju inte så bra så istället fick hon sitta i sin matstol och äta en bit banan medans jag värmde spagetti och falukorv.
När lillskrot sov eftermiddag klippte jag gräset, ställde ut sandlådan där den ska grävas ner och fyllde poolen med vatten, phu sen var man faktiskt lite trött i värmen. Tog igen mig med lite dryck i gassande sol på balkongen och nya h&m katalogen och sedan kollade jag till lillskrot som stod i sin säng och väntade på mig.
Då fick hon bada en stund i poolen och sedan traskade vi iväg till cheapy för att lämna tillbaka en list + att vi tittade på rean på intersport.
När vi kom hem blev det en lätt kvällsmat till Ewelina och Jonas kom hem, sen cyklade jag och Ewelina ner en sväng på stan och uträttade lite ärenden bl.a. köpte vi en cool jeansjacka och ett par galoonbyxor på Lindexrean. Riktiga fynd man kan säga, grejerna kostade 60 kr styck, nice price.
Sen hem igen och lite mys, pys, gos och ett barn som inte riktigt ville sova så hon fick komma upp en stund och sedan efter en liten stunds arga skrik somnade hon och sover nu sött i sitt varma rum.
Nu måste jag hoppa in i duschen och sedan bums i säng.
Gonatt

Inga kommentarer: