söndag 20 juli 2008

Kolmården

Igår gjorde vi en liten semesterutflykt till kolmården och kollade in alla djuren. Dock gick vi inte till delfinariet eftersom det var masssssor av folk i parken och det var eftermiddag och lillstumpan var trött.
Först när vi nästan var framme vid parken så började det och regna men det slutade snart nog men det var svart som sjutton på himlen över sjön. När vi parkerat och bevittnat en "parkeringskrock" så traskade vi mot ingången och det började åska och blixtra.
Jag är ju inget större fan av åska så jag målade direkt upp bilden att nu kommer vi bli träffade av blixten där inne.
När vi kom fram till entrén tyckte vi inte alls det såg så lyckat ut att gå in så vi bestämde att vi bara skulle åka safariparken...men jag vill att Ewleina skulle få köpa ett gosedjur först så vi gick in i shoppen.
Efter att ha klämt och känt på alla mjukisar visade Ewelina störrst intresse för en varg och så skulle vi betala. Jag kastade en snabb blick utåt och tyckte det såg ut att ha ljusnat så jag skickade ut sambo och barn för att se efter hur det såg ut på himlen.
Å det hade verkligen ljusnat.
Så vi väntade med gosedjursköp och traskade istället in i parken och till Ewelinas förtjusning så var första stoppet hos vargarna.
(Nån måste ju läsa kartan.)
De är ju så lika vovvar så det tyckte hon var riktigt bra.
Stora bruna björnen tyckte hon också om att titta på, och den var verkligen gigantisk måste jag säga. Vi var även inne i klapphagen och klappade getter och grisar. Ewelina var lite rädd för getterna men grisarna gick det bättre med, dock är hon inte så snabb så hon hann aldrig klappa grisen och så blev hon rädd när jag skulle skynda dit hennes hand.



(Jonas fotade hela tiden en massa fina bilder.)

(Här fotade jag upp en tjusig tiger.)
Sen knallade vi vidare och jättegorilla pappan bjöd på en skojjig show. Först låg han och killade sig själv lite varstans och sedan till allas förtjusning satte han sig upp (och han är verkligen gigantisk) och kliar sig lite i huvudet och glor på oss som om det vore vi som vore apor i bur. Ja han såg verkligen ut att tycka vi var knäppa som stod där och skrattade och fotade. Det är verkligen kul när djuren rör sig och det var perfekt väder igår för det. Dock låg bara lilla Enzo-gorillan och sov det var lite synd hade varit kul och se honom ordenligt.

Vid kamelerna somnade sedan lillskrot och vi hade bara en nerförsbacke kvar och sedan skulle vi shoppa vargen och lite korv för magen hade börjat och kurra. När vi kom till bilen började det och regna så vi kastade i oss korven och satte in lillskrot i bilen och lyfte in vagnen och sedan åkte vi drygt en mil innan vi stannade så Ewleina fick lite mat i sig hon också. Så hon satt fram och åt banan och majskrokar i sin pappas knä.

Vi hade en supermysig utflykt tillsammans!

Kram till min lilla familj.

Inga kommentarer: