söndag 27 juli 2008

Varför?

Hur kommer det sig att jag har så himla mycket att göra på kvällarna?!
Idag eller ja hela helgen har jag jobbat och när jag kom hem idag vid 17:30 fick jag äntligen träffa lillskrot. Vi lekte och grejade tills det var dags för henne att få välling och hoppa i säng.
Hon var nog ganska så trött för hon somnade nästan omgående.
Men för mig blev det ingen vila, jag ställde in alla glasen i vitrinskåpet, ordnade lite med maten men Jonas hade faktiskt störrst ansvar. När vi väl ätit blev det duschning,tvättning, strykning, diskning lite undanplockning i datarummet (dock inte alls klart), hänga nytvättade tvätten och nu sitter jag här och är trött men alldeles för uppspelt äver allt man vill göra klart så man inte kan koppla av...
Nej nu ska jag gå upp och stoppa i massa papper från gamla bloggen i den nya fina pärmen och sedan får jag nog borsta tänderna och pussa lillskrot och hoppa i säng.
Imorgon börjar Jonas semestervecka och det är min sista vecka på mammaledigheten, sen är det dags för allvaret.
Gonatt

Inga kommentarer: