lördag 12 juli 2008

Hallonbuskar

Ikväll hade jag tänkt att ligga framför tv:n och ta det lugnt och prata strunt med lillsyrran, men så blev det inte riktigt.
När lilltuffsan somnat åt vi mat och kollade på sommarkrysset
så det började ju bra.
Men sen skulle jag ut i buskaget bland hallonbuskarna,
eftersom jag fått veta att ormarna borde sova då så vågade jag mig dit.
Efter en stund tyckte jag det var lite irriterande man allt sly och grejs
som var till ingen nytta
så vi röjde bort så mycket buskar och gräs vi kunde.
Imorgon ska jag hämta lite maskiner
hos mina föräldrar så att vi kan röja bort mera.
Ja detta kunde man inte tro att man skulle hålla på med till 22:30 en lördagskväll...men bra tror jag det blir.
Jag tog upp en rosrot också och planterat i rabatten på framsidan av huset, men jag är väldigt skeptisk till att den ska ta sig...men vi får se.
Kram och gonatt

Inga kommentarer: