onsdag 20 augusti 2008

Dagis


Idag har jag och Ewelina varit utan Jonas på dagis, igår var vi ju där alla 3 så vi skulle få se hur det är.

Det var mycket fler barn idag när vi kom vid 8:30-tiden och fullt ståhej.

Herregud tänkte jag hur ska min lilla tuffsa kunna slå sig fram här.

De större barnen som är 4-5 år är ju redan indelade i sin bestämda lekgrupperingar och alla är ju inte "godkända" att vara med.

Tänk om vår lilla tjej blir den som inte är "godkänd" när hon blir större.

Nu spelar det inte så stor roll för hon bryr sig inte och förstår inte men sen. Det är min störrsta rädsla att hon inte ska vara "godkänd".

Men så ser man endå de barnen som leker själva och verkar faktiskt ganska så nöjda med det så det kanske inte är nån fara.

Själv har jag ju aldrig gått vare sig på dagis, dagmamma eller fritids så jag vet egentligen inte hur det är.

Kommer bara ihåg att jag själv faktiskt har varit en dum unge som retar och fryser ut folk som inte för stunden är "godkända".

Usch vad jag har varit hemsk stundtals.

Men det var väl det som det handlade om så man själv inte skulle bli ensam.

Nej jag hoppas att Ewelina kommer tuffa till sig med hjälp av de andra barnen och sedan vara så oberoende att hon fixar de olika grupperingar som hon kommer ställas inför. Det vi sett hittills av henne verkar ju iallafall lovande eftersom hon är så framåt, positiv och glad. Känner ofta in situationerna och väljer sedan hur hon ska agera och hänga på.

Hon kan var var en blygis till en början men sen kollar hon in de andra och bryr sig inte om vad jag håller hus.

SÅ SKÖNT!

Inga kommentarer: