söndag 3 augusti 2008

Sovit borta och paket

Skrivet av Ewelina

Igår kom moster Helena och hämtade mig när mamma och pappa skulle på galej. Vi åkte hem till deras kompisar som hade barn, hund och dockor. Jag trivdes riktigt bra och gosade lite med hunden och lekte med dockorna.
Sen for vi hem till moster och jag grejade och gick runt och tittade.
De gjorde iordning i Lucas sovrum så skulle jag få sova där och Lucas fick sova hos Andreas.
Jag tror det var runt 21-tiden jag somnade och sedan sov jag hela natten sånär som på en kvart då moster fick ge mig nappen och sedan låg jag och pratade en stund. Andreas tyckte att jag behövde ha haft en av och påknapp eftersom jag pratade så mycket att han vaknade hihi.

Vi åt frukost och lekte och sedan efter en tidig lunch skulle jag försöka somna i vagnen, men det var inte så lätt. Efter en stund ville jag gå själv och då passade jag på och smita iväg och springa fort, så moster fick jaga ifatt mig och å då släppte hon vagnen så den började rulla ner för backen. så när hon hade fått fatt i mig så fick vi fara efter vagnen hihi. När vi väl fått fatt i den kom en granne ut och skrattade och frågade vad vi höll på med, det måste verkligen ha sett riktigt skojjigt ut.

Nu hade mamma även ringt och sagt att dom var vakna så då packade vi in oss i bilen och då somnade jag direkt när vi skulle åka hem till mig.

Jag sov en stund i vagnen också och när jag vaknade var det dags att åka på paketöppning av alla bröllopspresenter. Mamma och pappa hoppades att det inte skulle göra något att jag följde med för de var så nyfikna på paketen
(iallafall mamma).
Där blev vi bjudna på lunch av gårdagens mat som var kvar och gästerna hade verkligen fått riktigt smaskig mat. Jag åt smörgåsar och vindruvor och sedan var jag ganska så rastlös och trött så jag fick gå omkring lite, dock med mamma och pappa hack i häl eftersom det finns en hund där som är väldigt busig.

Sen fick jag bröllopstårta och den var riktigt smaskig, mamma och pappa lät mig äta för då satt jag som bäst still i deras knän så att de fick se när paketen öppnades.

Jag blev återigen rastlös så jag satt en stund i en barnmorskas knä och så fick jag låna hennes halsband då blev jag tjusig.

Sen fick jag leka med lådan med alla Augusts leksaker så de var roliga en stund.

Jag härmar minen som alla gårdagens dansade gäster har på korten i mammas kamera.

De stora barnen har byggt en paraplykojja.

Sen var det äntligen dags att åka hem och jag somnade efter bara 100 meter, jag var så himla trött. Pappa bar in mig i sängen och så sov jag i ungefär 1 timme till. Sen ville mamma gossova med mig och tog med mig till stora sängen men då vaknade jag och ville inte sova mer och så var jag så ledsen och hungrig och trött att jag inte orkade äta. Så jag fick ligga i mammas knä i soffan med en flaska välling istället.

Pappa och jag tog ett bad efter det och sedan var jag pigg som en mört, men endå så somnade jag runt 20:30.


Tack moster med familj för barnvakten och allt roligt vi gjorde.


Tack Johanna och Håkan för den goda tårtan.

Kram Ewelina

Inga kommentarer: