söndag 24 augusti 2008

Dagisframgångar

Torsdagen och fredagen gick bra på dagis. På torsdagen fick jag lämna Ewelina själv, så att jag satt i fikarummet och väntade i ca 40 minuter sen fick jag gå ut och möta upp lilltussan som var ute och lekte på gården. Hon kom springades och kastade sig omkring mina ben. Det hade gått hur bra som helst och inte brytt sig ett dugg om att inte jag var där enligt fröken.
Fredagen gick också bra då kom vi när de var ute och lekte och jag var kvar i 30 minuter och sedan åkte jag hem och grejade för att sedan gå tillbaka efter 1 timme och äta lunch där. När jag kom hade alla gått in men Ewelina stod ute i skohallen och tittade. När jag kom tittade hon på mig och sedan sprang hon in bland alla leksaker och barnen.
Ååå vad det kändes skönt!
Det som har varit problematiskt denna första vecka är att få henne att själv gå in från skohallen in till barn och leksaker. Hon vill helst stå kvar där ute och titta. Men det är inga problem om jag lyfter upp henne och går in och sedan sätter mig med henne på golvet och sedan efter hand flyttar mig därifrån. På fredagen ville hon inte ens gå från bilen och in genom grinden när alla barnen var ute och lekte. Men jag upptäckte även då att hon inte gillar att gå in i affärer heller för vi åkte till cheapy innan och då ville hon inte heller gå. Vi får väl se hur detta fortsätter.
Imorgon är det dags igen blir spännande och se hur det blir efter helgens ledighet.
Ha en trevlig vecka!

Inga kommentarer: