fredag 8 augusti 2008

Förlovade



Jajjemen nu har vi "gjort slag" i saken och förlovat oss.
Vi valde idag...en väldigt orginell dag,
säkert ingen annan som gift eller förlovat sig "ler".
Valet av dag har såklart och göra med alla 8:or pga att Jonas har sagt för ett par år sedan att vi kan förlova oss 080808.
Jag höll väl på och pratade om det och då kläckte han ur sig detta datum mest för att få tyst på mig tror jag.
Men nu har ju dagen kommit och jag har varit helt inställd på detta sen han nämde det så nu var det bara så att han var "tvungen" (romantikst vaa!).
Jag menar det var ju hans förslag på dag så han måste vara nöjd.

Jag ville ha ringen på mig på jobbet så jag satte på mig den imorse vid 5:30- tiden samtidigt som jag satte på en sovande Jonas hans ring...jag kunde ju liksom inte förlova mig själv.
Nu ikväll eller kl 17:30 hade vi beställt bord på en restaurang och klockan 18:20 var vi färdig ätna och klara och lillskrot var trött av firandet så vi for hem och tog det lugnt i soffan.
Nog för att jag räknat med att restaurangbesöket skulle gå fort, men detta var nog lite i snabbaste laget för man blev verkligen proppmätt av att kasta i sig.
Nu vet väl de flesta av våra bekanta att vi inte kommer hålla oss till "reglerna" vad det gäller giftemål inom 1 år, jag är glad om jag får gifta mig överhuvudtaget med Jonas nån gång.

Kram

1 kommentar:

Helena sa...

GRATTIS GRATTIS! önskar Niklas & Helena, Tore och Axel.

Oj, vad vi skrattade (jag läste högt) när du skrev om att du hade trätt på ringen på en sovande Jonas. Alla sätt är bra ;-)!!

Kram