måndag 11 augusti 2008

Städa

Huvaligen...usch vad jag tycker illa om att städa.
Idag när jag kom från jobbet var lilla familjen bort, lillskrots farmors bil stod på uppfarten och våran var borta så jag antog att de farit iväg tillsammans.
Innan jag hade hunnit parkera cykeln hade jag bestämt mig att NU ska jag damsuga OCH damma nedervåningen. Jag hann klart med det plus att jag hade ställt in lillskrots docksäng i hennes rum och snyggat till lite för det såg verkligen ut som en rövarkula.
Jag har så himla svårt att städa detta hus och det har att göra med att var sak inte riktigt har hittat sin givna plats än så det blir liksom aldrig fint. Vi har ju inga lampor i stora fönstret i allrummet på övervåningen t.ex., men jag ska nu prova och ställa dit två stycken som jag tänkte försöka och binda fast så får vi se hur lillskrot tar det. Dom är ju i en ypperlig höjd för henne, typ 50 cm över golvet=värdelöst när det finns små pillriga barn.
Nu ska jag fortsätta med lite trix och fix och se om sakerna kan trivas och se bra ut på några platser.
Kram

Inga kommentarer: